Hoi Arjen, en de anderen,
Met onze powerplay 140 kun je eigenlijk alles, voetstart en trike en het gewicht deed er niet zoveel toe,vaak hebben we deze schermen met 40kg meer gevlogen
met de trike, geen probleem.
Mijn persoonlijke ervaring met de GTR 24 (tot 200kg volgens hardleiding)en de GTR 22 tot 160 kg, gaven mij een wereld van verschil.
In eerste instantie had ik voor de 24 gekozen, omdat ik er ook dacht mee trike te vliegen, en wellicht was het ook iets voor mijn collega Eric.
Ik vond hem wel leuk speels en zeer vertrouwd aanvoelen maar ik had er iets meer van verwacht, ik weet dat Eric met een grotere lach terug kwam
na zijn eerste vlucht,dat klopte achteraf ook want hij lag veel beter in het gewicht.
Maar gelukkig kreeg ik een jaar later de kans de 22 te vliegen van iemand die meende een te kleine gekocht te hebben, en hij was nog maar 2 vluchten gebruikt.
We hebben geruild

en ik was toch verrast hoe deze vloog

een totaal andere glider, maar dat kwam natuurlijk omdat ik veel beter in het gewicht paste. Het is echt geweldig in alle opzichte hoe deze vleugel bij mij past, maar ook bij de jongens van Fresh breeze valt hij helemaal in de smaak,
ben benieuwd of er nog wat van over is als ik hem terug krijg

voor de kerst.
Persoonlijk heb ik de angst ze te klein te kopen en dat je dan opgescheept zit met een motorsloper, maar ik adviseer koop hem zo dat je in de range zit.
Te groot word saai te klein een hard loper met starten en wellicht een motorsloper, pak je kans om hem te proberen bij de Importeur.
Ik kan nu geweldig vliegen met de GTR 22 in combinatie met een top 80 met maar 47 kg stuwdruk,daar moet je dan niet te wild mee doen, gewoon wat spelen
en van A naar B wil je echt haaks de hoek om dan pak ik de polini 130 met 60kg stuwdruk........alhoewel.....ik heb nu de polini light met 76 kg stuwdruk
De tipsteering, van de Revo2 is klote dat wil zeggen dat ze echt zijn gemaakt voor een leerlingen scherm,ze werken voldoende met trimmers open om je koers te verlegen maar scherpe bochten kun je vergeten.
Zoals Jurg al aangaf gebruik eigenlijk alleen tipsteering als je trimmers open zijn om je S-profiel niet te vervormen, bij de GTR en de Scorpio kun je het ongestraft samen gebruiken of zoals het uitkomt.
De Speedster Ozone en de Nucleon Dudek, werken geweldig op hun tipsteering in het hele bereik.
But try befour you bay.
Sportieve groet, jacques