Juist door goede samenwerking met de betreffende overheden kun je tot praktische oplossingen komen. De manier om dit te doen is door elkaars krachten te bundelen en oog te hebben voor de verantwoordelijkheden, die een elk binnen het overleg heeft.
Door elkaar te voorzien van de juiste kennis en gebruik te maken van elkaars expertise kom je echt verder. Je kunt dan zelfs door muren heen gaan. Dat heb ik inmiddels ook bewezen. Ik gebruik daarvoor nooit een tank maar slechts argumenten, soms ondersteund met extra druk als een motie in de Tweede Kamer. Ik ben een beëdigd officier en zal altijd in die geest strijden.
Het kost soms wat meer tijd, maar dat is ook goed. Dat zorgt ervoor, dat men open gaat staan voor elkaars argumenten en dat brieven en mails overwogen geschreven en verstuurd worden. Denk ook aan de tijd, die het uitzoeken van informatie kost om je argumenten goed te kunnen ondersteunen. Juist door de extra tijd heb ik ook veel informatie kunnen inwinnen en er ook achter kunnen komen waar knelpunten voor de andere gesprekspartners zitten. Alles op waarde inschattend kom je met een sterk betoog.
Ik ben zo goed als klaar met mijn betoog voor de paramotortrikes. Een mooi en overzichtelijk document.
Fijn weekend,
Frank
_________________ PH-9C5 Fresh Breeze Thorix 130 Swing Powerplay Scorpio 26 Time flies: http://www.frankmoorman.nl
 Frank Moorman
|