Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10 Berichten: 970 Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Yvin,
De hele dag het weer in de gaten gehouden op de watersport vereniging (in Loosdrecht) waar we lid van zijn. Zelfs speciaal mijn laptop meegenomen. We hebben daar WiFi. Mijn dochter had vanochtend zeiltraining en vanmiddag een wedstrijd. De wind zou in de middag gaan liggen. Die werd vanaf een uur of vier alleen maar harder. Vanaf een uur of zeven werd het wat rustiger en nog geen 10 min later was het perfect. Helaas te laat om nog naar een veld te rijden (ik moet 32 km rijden). Had ik nou toch maar..... Nou ja, dat heb ik dus niet gedaan, dus niet zeuren.
Nou ja, morgenvroeg mag ik weer in een ander vliegtuig aan de slag en zal ik uiteindlijk morgenavond op een terrasje in Lissabon zitten..
Groetjes,
Frank
_________________ PH-9C5 Fresh Breeze Thorix 130 Swing Powerplay Scorpio 26 Time flies: http://www.frankmoorman.nl Frank Moorman
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:08 Berichten: 286 Woonplaats: Waddinxveen
Hoi Cook,
Kan jij geen leuk klachtje verzinnen. Heb ik een AOG-tje en ook een terrasje in de zon.
Deal?
Groeten, Peter
_________________ Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return
Geregistreerd: 18 Jul 2009, 17:09 Berichten: 7 Woonplaats: Uden
hehe.. ik kon er niet op wachten, maar toen eric me vertelde dat het tijd was om in het harnas te klimmen en mijn eerste solovlucht te maken moest ik toch wel even slikken. het was zo goed als wind-stil. de start lukte de eerste twee keer niet. We gingen het nog een keer proberen en anders wachten we een avond met meer wind af. maar de derde poging was met succes. rennen en opeens was de grond weg onder mijn voeten. Wat een gevoel!! na een half uurtje gevlogen te hebben was het tijd om te landen. het begon al donker te worden. De landing verdiende geen schoonheidsprijs. maar zonder kleerscheuren weer aan de grond. niets kapot gemaakt. dus ik was tevrede. waarschijnlijk de meest leerzame landing die ik ooit zal meemaken. het duurde een paar uurtjes/ontspannende drankjes extra,om in slaap te komen die nacht. wat een kick! Mijn eerste solovlucht zit erop. op naar de volgende.
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:08 Berichten: 286 Woonplaats: Waddinxveen
Zeg dat wel Maar als het mooi weer is zie je tijdens je vlucht wel de zon in de zee zakken
_________________ Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return
Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53 Berichten: 4696 Woonplaats: VAASSEN
kevin schreef:
Wat een gevoel!! het duurde een paar uurtjes/ontspannende drankjes extra,om in slaap te komen die nacht. wat een kick! Mijn eerste solovlucht zit erop. op naar de volgende.
Kevin,
Gefeliciteerd met je eerste solovlucht.
Ik ken dat fantastische gevoel van de eerste vlucht.
Ik kan mijn eerste vlucht in Lommel, België, nog goed voor de geest halen. Toen ik begon was het nog verboden in Nederland.
Jij bent echt serieus, geweldig man.
Ik zag je al in Welsum fanatiek worstelen met het scherm. Je zult nu wel gemerkt hebben dat het vliegen niet moeilijk is. Het is puur schermbeheersing. Blijf oefenen met opzetten en oefen ook vooral even het achterwaarts opzetten.
Met een lekker windje kan je dan tien minuten spelen met je scherm zodat je een wordt met het scherm.
Landen is niet moeilijk, dat komt vanzelf. Goed luisteren naar de instructeur en wat filmpjes bekijken.
Ga zo door.
Cook schreef:
Nou ja, morgenvroeg mag ik weer in een ander vliegtuig aan de slag en zal ik uiteindlijk morgenavond op een terrasje in Lissabon zitten..
Ik heb met je te doen, Frank.
Tinus schreef:
Het bleef bij mij maar waaien waaien waaien. Toen eindelijk de wind ging liggen was t donker.
Aan de kust wonen heeft ook nadelen!
Onze eerste vlucht om 17:30 was zeker tijdens de start echt rodeo.
Maar Tinus, over het algemeen hoef jij nooit te klagen over een slechte startwind. De hoogtewind is jouw startwind.
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10 Berichten: 970 Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Peter,
Inmiddels weer terug. Dat hadden we inderdaad moeten regelen, een AOG-tje. Tijdens de preflight had ik natuurlijk stiekum iets in de motor kunnen leggen....
Het weer was prachtig in Lissabon, 33 graden bij aankomst. Het is bijna een traditie om daar eerst een Ginja-tje te drinken (kersenlikeur, die geschonken wordt vanuit mini-cafétjes. Eigenlijk is het gewoon een grote nis in een gebouw. Je bestelt de drank in de nis en drinkt het op straat op. Er zitten kersen in het drankje.). Een "Ginja" is in het portugees gewoon een kers. Het drankje heet formeel "Ginjinha", maar die term wordt door de collega's nooit gebruikt. Vroeger zag je veel mensen de kersenpitten weer uitspugen. Het gaat er dan weer om wie het verste kwam.
Aansluitend "kipscheuren". Geen levende kippen hoor. Geroosterde kippen met Piri Piri. Dat is een hete (smaak) olie, die je er zelf overheen doet. Een blaadje sla een een patatje erbij en de maag is weer gevuld. Eenvoudig, maar erg lekker.
Ik hoop, dat Yvin niet te gemotiveerd wordt van dit recept. Hij is immers opweg naar 85 kg....van boven naar beneden dan...
Groetjes en tot gauw,
Frank
_________________ PH-9C5 Fresh Breeze Thorix 130 Swing Powerplay Scorpio 26 Time flies: http://www.frankmoorman.nl Frank Moorman
Het is bijna een traditie om daar eerst een Ginja-tje te drinken (kersenlikeur, die geschonken wordt vanuit mini-cafétjes. Eigenlijk is het gewoon een grote nis in een gebouw. Je bestelt de drank in de nis en drinkt het op straat op. Er zitten kersen in het drankje.). Een "Ginja" is in het portugees gewoon een kers. Het drankje heet formeel "Ginjinha", maar die term wordt door de collega's nooit gebruikt.
Voor de alcoholisten en niet-kenners onder ons: houd de regels en juiste volgorde voor ogen. Anders is er kans dat ook jij de media haalt:
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10 Berichten: 970 Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Kruk,
Het is inderdaad gevaarlijk om over alcoholische dranken te praten op een vliegerforum. Alcohol en vliegen gaan niet samen! 10 uur is de limiet en dat is eigenlijk aan de krappe kant. Alcohol kan tot 36 uur in je bloed blijven zitten!
De dame in de onderste video spreekt over "8 hours between the bottle and the throttle". Wij hebben een 10 uurs limiet! Deze 10 uur is overigens niet tussen het laatste drankje en het daadwerkelijke vliegen, maar tot het moment waarop je met activiteiten begint, die met vliegen te maken hebben, zoals vluchtvoorbereiding en het preflighten van je vlieguitrusting.
De video's zijn grappig om te zien...als het een doorgestoken kaart zou zijn. Stel je toch eens voor, dat je dit "live" mee zou maken. Misdadig...dat is het trouwens wettelijk gezien ook!
Cheers!
Frank
_________________ PH-9C5 Fresh Breeze Thorix 130 Swing Powerplay Scorpio 26 Time flies: http://www.frankmoorman.nl Frank Moorman
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag geen bijlagen plaatsen