Gisteren bij Jacques met 2 schermen gevlogen, de Revo en de Scorpio.
Mij eerste scherm, standaard powerplay, beviel mij prima voor de eerste jaren, maar nu wil ik iets anders.
De eerste vlucht was met de scorpio. Het was bijna windstil dus ik was heel benieuwd hoe het scherm op zou komen.
Dat ging prima, het scherm is meteen boven je hoofd. Gas erbij, beetje aanremmen en weg ben je, heerlijk.
Het was de eerste keer dat ik met zo'n snel scherm ging vliegen dus wilde ik dit ook uitproberen, trimers open tipsteering om de wijsvinger en gaan. Ik was onder de indruk hoe makkelijk je dit scherm, met die snelheid, met een vinger, de bocht omzet,
.
Na wat geprobeerd te hebben, de landing inzetten. In het begin denk je, dat wordt rennen met die snelheid, maar die kun je er makkelijk uitflairen.
Toen het volgende scherm de revo.
De wind was nu nog minder maar het scherm zet ook makkelijk op. ik voelde direct druk in het scherm dus na een korte kontrole blik naar boven hoefde ik niet meer naar het scherm te kijken maar kon prima voelen waar het sscherm boven me stond. Gas erbij en wegwezen maar. Waar de scorpio nog een beetje pendelde is de revo stabieler. Het scherm voelt vertrouwd en stabiel aan.
Hier ook de trimmer open gezet en wat uitproberen. Ik vond de tipsteering bij de scorpio persoonlijk fijner en directer maar ook dit scherm vliegt fijn. En de landing ging trouwens ook feiloos, hier kun je de snelheid er ook perfect uitflairen.
Kortom er zijn weer een paar mooie schermen meer op de markt.
Jacques bedankt voor het mogen proberen.
Marc