Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 02 Mei 2025, 18:58

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: "Verstoorders" Oostvaardersplassen veroordeeld
BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 07:21 
Hoofd Moderator

Op 3 november 2009 vond in Lelystad de behandeling plaats van twee strafzaken tegen twee piloten van een eenmotorig sportvliegtuig. Hen werd ten laste gelegd dat zij tijdens een vlucht over het natuurgebied de Oostvaardersplassen zodanig hadden gevlogen waardoor het ter plaatse aanwezige wild werd verstoord.....Hij veroordeelde de – zich van geen kwaad bewuste – piloten, ieder tot een geldboete van Eur. 250,=.

Groetjes,

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: "Verstoorders" Oostvaardersplassen veroordeeld
BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 07:56 
Zeer actief lid

Enkele jaren geleden heeft de NEderlandse overheid bekend gemaakt dat ze de kleine recreatieve luchtvaart wil terugdringen ten behoeve van de grote commerciele luchtvaart. Uiteraard kwam de sector in beweging en is dit standpunt van tafel gehaald, want dat kon namelijk niet, dat zag de overheid ook wel in.

Wrang details is dat alle regelgeving die sinds die tijd ontstaat, steeds als doel heeft om de recreatieve luchtvaart terug te dringen.

Deze twee piloten zijn beboet, maar denk je echt dat er ook maar 1 commerciele kist beboet gaat worden.........?

Ik heb mijn vertrouwen in deze overheid volledig verloren.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 16:50 
actief lid

Droevig. Die boswachters en wetgevers weten ook wel beter. Het is gewoon pesterij en afgunst.
Was ik maar een buizerd. Dan kon ik zonder enige vorm van overheidshinder zonder registratienummer heerlijk vrij vliegen waar en wanneer ik dat zou willen. Iedereen zou voor mij moeten wijken, want ik zou het belangrijkste zijn in ons luchtruim...

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 17:33 
Hoofd Moderator

Tinus,

Je hebt helemaal gelijk. Ik kom zelf zeer regelmatig over de Oostvaardersplassen vliegen in een commercieel vliegtuig. We hebben daar geen restricties zover ik weet. De TMA loopt (van boven gezien) tot 1500 voet. Als we vanuit het oosten aan komen vliegen voor RW27, dan vliegen we globaal via Lelystad naar Muiden en dan naar Schiphol. Dan kom je recht over de Oostvaardersplassen. We zitten dan over het algemeen nog in de daling naar 2000 voet, de normale hoogte waarop we vanaf ongeveer de positie Weesp dan verder dalen om te landen.

Afgelopen winter hebben de Nederlandse Kampioenschappen op natuurijs plaatsgevonden in....de Oostvaardersplassen. Publiek mocht er nauwelijks bij vanwege de natuur, maar de pers reed er wel rond in een zijspan.

Ik hoop, dat het hoger beroep de rechtelijk macht tot inkeer brengt. Zo niet, dan gaan we echt een probleem krijgen.
De paradox van de eeuw: we zijn dan wat we eigenlijk graag willen zijn: vogelvrij :?

Keep smiling,

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 19:11 
actief lid

Ja, leuk he , die overijverige boswachters die vinden dat je een vogeltje of anders diertje aan het schrikken maakt.Komen zeiken dat je te veel herrie maakt,sturen de politie op je dak of in bovenstaand geval een rechtzaak en strafblad aan je broek hangen.Zie jij je maar tegen die omgekeerde bewijslast te verdedigen.

Waar worden de grenzen gelegd.Ik had vanmorgen nadat ik het bericht van Cook en Martijn las moeite om niet gelijk te reageren.

Jawel ik lig ook met het art 14 veld in de buurt van een natura 2000 gebied en heb ook last van een afgekeurde parkeerwachter die boswachter is geworden.Is tie ook van de straat af ….
Afgelopen eind van de middag had ik een collega-piloot aan de phone, moest ik even mijn hart luchten.Ja gelezen had ik over de rechtzaak van de piloten.Maar nu komt het , Afgelopen week zijn ze hier aan de rand en in het natura 2000 gebied populieren aan het kappen.Met kettingzagen die je een km verderop nog hoort janken , rupskraan en shovel.386 bomen moeten er weg.Duurt zekers nog een week of 2.

Enkele uren later ook vandaag zie ik groepen jagers hazen en fazanten schieten jawel, ook in het nutura 2000 gebied.Ze zullen vast wel geluidsdempers gebruiken om geen vogels of herten te laten schrikken denk ik dan, maar even later hoor je het tegendeel.

MAAR…….natuurlijk maken al deze dingen die ik hierboven beschreef absuluut geen inbreuk op het rustige leventje onze gevederde en 4 voetige bosbewoners. Een straaljager die voorbij komt jakkeren en een motorrijder die voorbij scheurt , hoort erbij.Nee , rare gasten die heel af en toe eens voorbij komen met een fladderend stukkie doek boven hun hoofd en een rugzakmotor die aan alle geluidseisen voldoet, daar schrikken de bosbewoners van.Ze zijn echt de weg kwijt .

De tijd komt eraan dat je je bomen in je eigen tuin moet gaan verdedigen tegen overijverige tuinkabouters die er zodra jij niet kijkt er snel een bordje op timmeren “NATURA 2000 “

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 23:07 
Zeer actief lid

Henk Sprong schreef:
Afgelopen week zijn ze hier aan de rand en in het natura 2000 gebied populieren aan het kappen.Met kettingzagen die je een km verderop nog hoort janken , rupskraan en shovel.386 bomen moeten er weg.Duurt zekers nog een week of 2.

Enkele uren later ook vandaag zie ik groepen jagers hazen en fazanten schieten jawel, ook in het nutura 2000 gebied.Ze zullen vast wel geluidsdempers gebruiken om geen vogels of herten te laten schrikken denk ik dan, maar even later hoor je het tegendeel.

Bij deze verwijs ik naar:
viewtopic.php?f=178&t=169&p=169&hilit=natura+2000#p169

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 23:46 
Beheerder

De kloof tussen politiek en burgers is zelden zo groot geweest.

We worden helaas GEHOED door overbejaarde calvinisten die graag met het vingertje wijzen. Geef mensen meer vrijheden maar nee, alles moet gecontroleerd worden door de overheid.

Ieder weldenkend mens weet bijvoorbeeld dat je snorvliegers het best kunt laten starten van een weiland bij hen in de buurt. ( wat voldoet aan normale veiligheidscriteria )
Je krijgt dan een natuurlijke spreiding van vliegbewegingen met inherent minder overlast etc..

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2009, 11:12 
Beheerder

Maar gelukkig is onze overheid wel goed voor onze gedetineerden, dat maakt dan weer veel goed. :roll:

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2009, 13:08 
Zeer actief lid

Om milieuredenen (o.a. geluidsoverlast, filevorming op wegen) kwam de huidige en toekomstige aanwezigheid van Schiphol ter discussie te staan. Oplossingen (o.a. verplaatsing en spreiding) werden bedacht en onderzocht.
Verplaatsing naar de Noordzee geeft blijk van erkenning van het werkelijke probleem. Meer dan 50% van de aan- en afvliegbewegingen vinden dan boven zee plaats. Zo kunnen bewoners van o.a. de Haarlemmermeer, Haarlemmerliede, Katwijk, Zandvoort, Wijk aan Zee, Castricum en Amstelveen weer rustig praten en slapen. Wordt boven land het recreatief en beroepsmatig vliegen beter gesepareerd. Waardoor de kans op een ‘onvrijwillige samenwerking’ tussen beiden tot een minimum wordt beperkt. De meest veilige, eerlijke en transparante oplossing. (Om maar een politiek hype-woord te gebruiken)
Echter, voorlopig is de keuze op spreiding gevallen. Schiphol blijft gehandhaafd en mag gedempt groeien. De directie wil het aantal banen (runways) laten toenemen. Lelystad wordt opgewaardeerd. Twente blijft open. Plaatselijke en regionale lobbyisten zien groeikansen voor Enschede, Hengelo en Oldenzaal. Hof van Twente is in hun gedachten al het Hoofddorp van Twente geworden. Inmiddels is Lelystad Airport ‘member of Schiphol Group’. Staat op de site van Enschede airport Twente BV een url van ‘Schiphol Info’ vermeld. Waarmee direct naar de site ‘Amsterdam Airport Schiphol wordt doorgelinkt.
Als ik zo deze verbanden zie herken ik dat Nederland één groot internationaal vliegveld moet worden. Met voor de werknemers her en der een enkele woonplaats tussen de banen en platformen. En wat sloten en kanalen voor de waterhuishouding.
Diverse gemeentes en groeperingen o.a. in het Gooi en Vechtstreek en op en rond de Veluwe herkennen inmiddels ook deze ontwikkeling. Zij werden en worden daarover niet door betrokkenen geïnformeerd. En hebben nog niet lang geleden hun eerste vragen gesteld.
De conclusie is dus gerechtvaardigd dat in Nederland de luchtvaart geen milieuprobleem is maar een economisch probleem. Waarbij grote financiële belangen op het spel staan. En partijbelangen.
Zo schrijft luchtvaartpionier en medeoprichter van Martinair, Transavia en Air Holland John Block in zijn boek ‘Mijn Verhaal’ op de pagina’s 16 en 17 het volgende:
Felderhoff had destijds een luchtvaartmaatschappij opgericht: Air Benelux, een klein bedrijf dat met de Fokker F-28 vanaf Rotterdam zou opereren. Hoewel hij met zijn plannen de KLM op geen enkele manier in de weg zat, achtte hij het correct om de nationale luchtvaartmaatschappij in kennis te stellen. Hij vroeg en kreeg audiëntie bij Gerrit van der Wal, de toenmalige president-directeur. Het was een vriendelijk gesprek, dat door Van der Wal werd besloten met de woorden: ‘Meneer Felderhoff, ik heb respect voor uw durf en enthousiasme, maar realiseert u zich vooral dat in Nederland het woord luchtvaart als volgt wordt gespeld: K…L…M…!’
Mijn overtuiging is al jaren dat in deze menselijke eigenschap ook vaak de oplossing van een probleem ligt.
Hulpmiddelen zoals
http://casper.frontier.nl/
http://www.kineticavionics.co.uk/basestation.php
tezamen met getuigenissen als
viewtopic.php?f=9&t=1782&p=3294#p3294
brengen het moment en de plaats, aard, frequentie en verantwoordelijken van overtredingen in beeld. Deze constateringen worden bij de daarvoor bestemde instanties voor verdere afhandeling en juridische vervolging aangeboden. Waarna veroordeling volgt. En de veroorzaker mag betalen.
Laat de overheid maar onder het motto “if you wanne have the shit, you’ll get the shit” door zijn eigen regeltjes en maatregelen ondersneeuwen. Tref betrokken bedrijven in naam, faam en portemonnee.
En de betrokken captains en vliegers in loondienst? Deze zijn verantwoordelijk voor eigen handelen. Zij mogen geen tegenwettelijke opdrachten accepteren of uitvoeren. Tenzij de veiligheid in het geding komt.
Persoonlijk ga ik nog verder. Sinds jaar en dag weiger ik met een airliner te vliegen. Verplaats ik me met opzet zo veel mogelijk op een wijze die de Nederlandse overheid juist probeert te ontmoedigen.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2009, 20:10 
actief lid

maak voor het hoger beroep een filmpje van 1 minuut met daarop alle LEGALE activiteiten welke daar plaatsvinden:
- jacht
- loslopende honden
- zandafgravingen
- schaatstochten
- een vliegtuig dat hoog overvliegt
- bosonderhoud
- wandelaars die met hun auto de natuur bezoeken
- enz

dan mag de boswachter ( met de hand op de bijbel ) zeggen wat de meeste impact heeft en wat qua tijdsduur het meest belastend is voor de flora en fauna.

groet

roel

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC