Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 02 Mei 2025, 18:47

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: "Verstoorders" Oostvaardersplassen veroordeeld
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2009, 20:48 
Zeer actief lid

Citaat:
Twente blijft open. Plaatselijke en regionale lobbyisten zien groeikansen voor Enschede, Hengelo en Oldenzaal. Hof van Twente is in hun gedachten al het Hoofddorp van Twente geworden. Inmiddels is Lelystad Airport ‘member of Schiphol Group’. Staat op de site van Enschede airport Twente BV een url van ‘Schiphol Info’ vermeld. Waarmee direct naar de site ‘Amsterdam Airport Schiphol wordt doorgelinkt.

Neem eens contact op met mijn grote Twentse vriend Herman, hij denkt er heel anders over:

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... 620d7a8341

bekijk de kaart ook eens want de Hof van Twente zit er niet bij. De grote plaatsen die er belang bij
hebben zijn Hengelo/Oldenzaal/Enschede

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 58557&z=11

wel ontzettend jammer voor onze hobby want wij zitten dichtbij of in de CTR van Twente...
Wij zijn wel benieuwd hoe het allemaal afloopt.

Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 23 Nov 2009, 16:21 
Zeer actief lid

Snorvlieg schreef:
maak voor het hoger beroep een filmpje van 1 minuut met daarop alle LEGALE activiteiten welke daar plaatsvinden:
- jacht
- loslopende honden
- zandafgravingen
- schaatstochten
- een vliegtuig dat hoog overvliegt
- bosonderhoud
- wandelaars die met hun auto de natuur bezoeken
- enz

dan mag de boswachter ( met de hand op de bijbel ) zeggen wat de meeste impact heeft en wat qua tijdsduur het meest belastend is voor de flora en fauna.

groet

roel

Het gaat er niet om wat de meeste belasting geeft. Een boswachter mag het melden als er sprake is van belasting en aangezien deze fijne flora en fauna wet een omgekeerde bewijslast kent, ben je dus schuldig tot je aantoonbaar het tegendeel kunt bewijzen. Dus getuigenverklaringen die zeggen dat niet jij maar iemand anders de schuldige van de verstoring was.
Boswachter is bijzonder bevoegd opsporingsambtenaar geworden en dat is heel erg eng, want hij kan/mag bepalen dat jij geld moet betalen aan de staat omdat hij iets niet leuk vindt.
Wie klaagde er toen de boswachter zelf een webcam ging plaatsten omdat ie een vogeltje in de gaten wilde houden?...
Wij kunnen dat niet en zijn geen bijzonder bevoegd opsporingsambtenaar dus onze mening is niet "echt" en " reeel".

Zoek maar op webcam en jonge zeearend, zul je zien dat het beest weg is gevlogen. JA GEK HE ALS ER DE HELE DAG EEN CAMERA OP JE SNAVEL STAAT!

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 23 Nov 2009, 20:09 
Zeer actief lid

Ze zijn de weg kwijt,laat die lieve hertjes toch lekker lopen.
Ik kreeg een maand geleden een brief(van de provincie gelderland),waarin ik erop gewezen werd dat ik me ervan bewust moest zijn dat ik met mijn vliegen wel eens het naastliggende natura 2000 gebied zou kunnen storen!! Ik moet dus ook bij hen een vergunning aanvragen.In de zelfde week staat er in de krant dat ze 1600 herten gaan afschietten omdat ze overlast bezorgen en er geen eten voor is in de wintertijd.....ha...ha. Vorig jaar hebben ze in het zelfde gebied 5500 zwijnen afgeschoten. Dus voor mij
heet het nu niet meer Natura 2000 gebied maar"'slachtveld 2000 gebied".Daar komt nog bij dat ze miljoenen uitgeven aan wildbanen die er voor moeten zorgen dat die zogename edele dieren ongestoord vanuit Nunspeet water kunnen drinken uit de Rijn....(moeten we nu niet huilen)? 1600 herten zullen dit nooit gaan beleven omdat ze door moordlustigge jagers voor die tijd gedood zullen worden.
Ik bedenk me daarbij dat het mij nooit zal lukken 1600 herten en 5500 zwijnen te verstoren met mijn paramotorvliegen,laat staan dat ze er aan dood gaan.
Mijn voorstel zou zijn breng die dieren naar het park de Hoge Veluwe en voor ze gewoon bij,dan maken bezoekers ook nog kans zo'n dier te zien in het wild (overdag).
Ik moet echt heel erg Kotsen van die tuinkabouters die dat allemaal verzinnen.

Vervolgens krijg ik het aan de stok met een tweetal jagers.....die vinden dat onze sporten niet bij elkaar passen.....ja Sporten zijde die!!.......ik dacht dat het altijd om wildbeheer ging.....NEE dus! het
gaat om moordwellustelingen met vergunning van die zelfde overheid die ons er op wil wijzen dat wij natuur verstoren met onze paramotortjes. De jagers melden ons dat als wij vlogen er geen haas of ander wild meer te bekennen was. Dus zijn wij eigenlijk Natuur vriendelijk bezig met onze verstorende
sport?........Het wild komt door ons niet meer voor de lopen van de moordenaars.
Wij zouden ons dus kunnen aanbieden als natuurbeschermers.
Als we dat doen ..........dan raken ze helemaal de weg nog verder kwijt.....ha...ha!

Ga weer even kotsen........gr Jacques

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2009, 10:54 
Zeer actief lid

Jaques,
Dit kun je gerust als ingezonden stuk in de krant zetten. er zijn vast meer mensen die dit niet snappen.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2009, 11:44 
Hoofd Moderator

Beste Snorvliegers,

Laten we genuanceerd blijven in onze uitspraken. We hebben misschien wel gelijk, maar er is altijd een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Eerlijk duurt het langst.

Er zijn inmiddels kamervragen aan ministers gesteld over het onderwerp, dat in deze thread behandeld wordt.

Lees verder op de KNVvL site (op deze pagina staat ook de link, die naar de PDF met kamervragen gaat):

Onderstaande link gaat direct naar bovendgenoemde PDF met de kamervragen:

Keep smiling,

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2009, 13:15 
Zeer actief lid

Om onze betrokkenheid met de natuur te uiten kunnen we bijvoorbeeld een organisatie adopteren. En hun naam/logo op het scherm zetten.
Zo kan een argeloze wandelaar, boswachter of jager (om maar een dwarsstraat te noemen) direct zien wat voor een soort individu er onder het scherm hangt. Waardoor een opwellende vooringenomenheid bijgestuurd kan worden. En wij met zekere regelmaat positief de media kunnen benaderen.
Voorbeeldje:
Afbeelding
viewtopic.php?f=167&t=1751

Persoonlijk voel ik meer voor Sea Shepherd. Omdat ik in mijn zelfbeeld ‘de vrije jongen’ herken. Die zich minder tot het milieu-establishment en meer tot de natuurpiraat voelt aangetrokken.
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=ug80LPM3MJc&feature=related[/youtube2]

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2009, 15:25 
Zeer actief lid

Krukie,
Als jij nu bij mij eens die Xcitor van mij (ph-9X6)overneemd voor een zacht prijsje,dan kun je volgend
voorjaar ook eens lekker vliegen als er alleen over te lullen.
Waarneer spreken we weer eens af om weer samen te van de Hoge Veluwe te genieten?
Ik hoor het wel,je bent welkom.

Groet; jacques :mrgreen:

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2009, 19:59 
Zeer actief lid

De een z'n dood is de ander z'n brood:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2009, 20:29 
Beheerder

Ach, was ik maar ,, Q ,, uit Star Trek. Slechts een gedachte en de wereld was zoveel mooier. ;)

Afbeelding

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2009, 17:17 
Zeer actief lid

http://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/?ID=399

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC