Leuk apparaat, niet geschikt (gezien het beperkte kaartmateriaal) voor NL-D-B-FR- etc.
Niemand zal beweren dat een piloot zonder de luchtvaart kaart te kennen, en goed te kunnen lezen, veilig het luchtruim kan ingaan.
Als eerste referentie heb je de ICAO kaart (International Civil Aviation Organisation) en dient men niet alleen te vertrouwen op een elektronisch apparaat voor de correcte positie.
Mede door de afwijking van satellieten, en de magere back-up van een GPS, is deze (nog) niet goedgekeurd als navigatie in de luchtvaart.
Begin niet gelijk te denken, ja maar.... ik heb dit ook niet bepaald, net zo goed een E mail, niet rechtsgeldig is, en een fax wel, zo zijn verouderde hulpmiddelen nog steeds goedgekeurd / rechtsgeldig.
Denk in de luchtvaart b.v. aan een:
NDB, Non-directional Beacon
VOR, VHF Omnidirectional Ranging
DME, Distance Measuring Equipment
Deze instrumenten hebben jaren hun 'betrouwbaarheid' bewezen, voor ons als paramotorvliegers niet interessant.
De geringe afstanden, het niet bezitten van een RT (radio-telefonie) aantekening, beperken velen van ons tot een rondje rond de kerk, en soms een overlandje.
Om een CTR, heen vliegen is dan het credo, voor een mooi (helaas erg prijzig) hulpmiddel kiezen vele luchtvarenden voor GARMIN
https://buy.garmin.com/shop/store/assets/images/products/010-00578-00/en/cf-lg.jpgDit prachtige hulpmiddel ontslaat je niet om een ICAO kaart te bestuderen, en een kompas bij je te hebben.
Kortom, falen in de voorbereiding is de voorbereiding tot falen.