Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 02 Mei 2025, 22:11

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Ongeluk met paramotor. Overpower???
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010, 14:08 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:11
Berichten: 19
Woonplaats: Aarschot


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: FRESH BREEZE Soft J-bar systeem GEVAARLIJK???
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010, 14:37 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:00
Berichten: 72
Woonplaats: Overijssel
hoi Bertrand,

Het ligt in ieder geval niet aan zijn motor. :mrgreen:

gr.

Martijn

_________________
Skype Me™!

Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: FRESH BREEZE Soft J-bar systeem GEVAARLIJK???
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010, 15:01 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:11
Berichten: 19
Woonplaats: Aarschot
las het op hier http://www.paramotorforum.be/viewtopic. ... f718a6c9bb


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: FRESH BREEZE Soft J-bar systeem GEVAARLIJK???
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010, 08:17 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Voor onze veiligheid is het wel van belang alles serieus te onderzoeken.

Aan het eind van de film kan je wel zien dat de windzak totaal niet overeenkomt met zijn start richting. Lijkt mij vooral over power maar wie ben ik.

Wie biedt meer.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Ongeluk met paramotor. Overpower???
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010, 10:05 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:17
Berichten: 76
Windrichting lijkt wel goed; zie windvaantje en het feit dat ook de tweede piloot met de witte helm in dezelfde richting klaar staat. (of ie daarna nog weg gevlogen is betwijfel ik....)
Bovendien komt het scherm niet scheef op, maar keurig recht.
Opvallend is verder dat het scherm gedurende het hele filmpje gewoon rechtuit doorvliegt!! (kijk maar eens tien keer alleen naar het scherm)
Daar is dus niks mis mee.
Het gebeurt eronder; Bij de start zie je dat de risers goed lijken te zitten en gelijkmatig opkomen.
Je ziet tijdens het gas geven de piloot om zijn as naar links draaien. Dan ontstaat er een twist waarbij de motor 180 graden tegen de vliegrichting van het scherm loopt te drukken. Dan moet je wel vallen...
Volgens mij is de oorzaak: Teveel motorvermogen / te zware motor met te lichte piloot.
Als er gas was geminderd was de twist niet ontstaan.
Ook is mogelijk dat de anti-torq band niet (goed) vastzat en er dus geen compensatie was.

Doe dus de 5 punten check goed en kies een motor die bij je gewicht past.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Ongeluk met paramotor. Overpower???
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010, 14:59 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 30 Jul 2009, 14:55
Berichten: 3
Woonplaats: Apeldoorn
Ik hoop dat het met de piloot goed gaat weet iemand dat?


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Ongeluk met paramotor. Overpower???
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010, 19:36 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Het is gewoon een ervaren sukkel uit de USA!!
Hij doet alles fout wat je maar fout kan doen.
Startrichting>>>>naar de auto's
Hij wacht niet netjes op de oudere man in blauw, die als hij start, recht voor hem loopt,vervolgens
denkt hij Stoer links er omheen te moeten(zijn lichaam wil wel links maar veergeet zijn glider mee te nemen!
In de pauze standen kun je goed zien dat hij zijn rechter been naar links gooid wat gevolgd wordt door zijn lichaam..........en dan krijgt hij de poppen aan het dansen!(vliegwiel en tork doen de rest :lol: )
De sukkel heeft geen benul van waar zijn gider is en waar hij zelf is>>>>>>>>>>>>.anders had hij het gas
HEEEEEEL snel los gelaten!! :lol: :lol: dombo
Sorry dat ik er om moet lachen,....hij vraagt er ook om!
Dus...dus...kijk om hoog naar de voorkant van je glider tijdens de start en er na tot een hoogte van 5 meter.
Jij en je gider moeten in één richting gaan!!...zo Niet,minder gas en breek af!!
Soms (Als je het beheerst en de hoogt laat het toe)komt alles goed als gas los laat en je weer in één lijn komt met je gilder en je weer snel gas opbouwd.
Het gaat hier om een Simonini met jetterson-ophanging van fresh- breeze (64 kilo stuwdruk)
Een ongeluk zit in een klein hoekje en loert ook op Jou.

Gr jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Ongeluk met paramotor. Overpower???
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010, 19:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Je ziet inderdaad dat hij om onverklaarbare redenen zijn been naar links werpt???

Daarnaast lijkt hij op het filmpje een te lichte piloot voor 64 kilo stuwdruk?

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Ongeluk met paramotor. Overpower???
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2010, 14:49 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 15 Jan 2010, 12:16
Berichten: 0
Een goede dealer kijkt naar ook je gewicht en stemt daar alles op af.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Ongeluk met paramotor. Overpower???
BerichtGeplaatst: 17 Aug 2010, 16:17 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Delta,

Klopt als een bus. Daarom ben ik ook zo blij met mijn dealer, die samen met zijn compagnon, tevens ook mijn instructeur was.
Vanaf mijn eerste start voelde de configuratie waarmee ik vloog goed aan. Ik had echt het idee, dat de combinatie klopte. Ik had op dat moment 9 lierstarts gemaakt Onderdeel van de opleiding) en verder geen snor/vrijvlieg ervaring. Wel vliegervaring op diverse vliegtuigen. Dit laatste had slechts als voordeel, dat ik me thuis voelde in de lucht. Snorvliegen was iets kompleet nieuws, dat ik echt moest leren. En toch voelde het vanaf het eerste moment erg goed aan.

Ik had een materiaal keuze gemaakt, maar na een uitgebreid gesprek, waarin ik aangaf wat ik uiteindelijk wilde gaan doen en hoe belangrijk ik veiligheid vond, werd het toch een andere motor en een ander scherm: Fresh Breeze Simonini met CB ophanging en een Powerplay Sting 140. Ik weeg rond de 93-95kg.

Inderdaad, koop niet zo maar wat. Een spijkerbroek pas je ook, voordat je 100 euro over de toonbank gooit.....

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.