Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 19:20

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2010, 14:17 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Gertjan,

Gefeliciteerd met je TUG.

De overheid kan een buffer aanhouden tussen een TUG (of Luchthavenregeling) en een Natura 2000 gebied. Inmiddels heb ik variaties tussen 100m en 2000m gezien. 2000m is uiteraard van de zotte voor ons, maar de provincie bepaald het beleid binnen het kader, dat gesteld is door de Rijksoverheid.

Goed, dat je vermeld, dat we de discipline moeten hebben om ons aan vigerende regels te houden. Voor de toekomst van snorvliegen is dat erg belangrijk. Bij het overleg met de overheid merkten we een weerstand. We hebben een hulpmotor en die maakt geluid. Zeg maar "onbekend maakt onbemind". De luchtsport is vrijwel onbekend. Vandaar, dat we erg veel hebben moeten uitleggen. Naar onze inschatting heeft dit positief gewerkt. Nog sterker, we hebben echt het gevoel positief op de kaart te staan. We zitten nu dan ook met wederzijds respect aan tafel.
De toekomst valt of staat met gedisciplineerd vliegen. Eén negatief krantenbericht over ongedisciplineerd snorvliegen kan ons de das om doen. We weten allemaal hoe de politiek soms kan reageren op incidenten.
Structureel ongedisciplineerd snorren zal ons de das om doen.

Ik vlieg regelmatig in de buurt van een Natura 2000 gebied. Het is niet meer dan een paar weilanden in de buurt van de randmeren. Het is echter niet aan mij om te beslissen of dit nou met recht een Natura 2000 gebied is. Dus vlieg ik er omheen. Daardoor wel in de buurt van bebouwing (Huizen).

De KNVvL is druk bezig met deze materie. Zowel v.w.b. de buffer als het overvliegen.
Een buffer zou niet mogen bestaan. Daarmee wordt immers aangegeven, dat de grens niet goed ligt.



Frappant is overigens, dat in een krantenartikel de bezwaarperiode vermeld staat. Die bestaat, zover ik weet, bij een TUG juist niet. Er valt dus geen bezwaar te maken.
Wel netjes als de gemeente aangeeft, dat er een TUG uitgegeven is. Dan is men niet verbaasd als er ineens een snorvliegtuig gebruik maakt van een locatie. Dat zorgt weer voor acceptatie.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 16 Nov 2010, 08:43 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40
Berichten: 167
Woonplaats: hellevoetsluis
Gisteren gebeld met de PZH .
mijn tug is goed gekeurd en woord opgestuurd.
ben blij :D :D :D :D :D

gr Oscar

_________________
COME FLY WITH ME


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 16 Nov 2010, 12:51 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 12 Okt 2009, 20:29
Berichten: 64
:D He Dyssie van harte man,
Gr Meeuw


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 16 Nov 2010, 16:38 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
He Dyssie,

Van harte gefeliciteerd met je veld. Hartstikke gaaf voor je.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010, 15:24 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:24
Berichten: 17
Woonplaats: Krimpenerwaard
Vandaag met PZH gesproken, een nieuwe contactpersoon (mw. Heiligers).
Ik ben te laat. Er komt vanaf 1 januari een nieuwe richtlijn / beleid. Dit pakt zeer negatief uit.
Google eens op beleidsregel TUG:
http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... 0C5oJlwLDg
Geen vlieglek in de omgeving voor mij, want je moet vanaf 1 januari minimaal 1 kilometer van een stiltegebied zitten.
Wat PZH betreft: vanaf 1 januari lopen alle aanvragen via DCMR is Schiedam!

Ik ben behoorlijk teleurgesteld. Mijn passie blijft, maar de overheid doet er genoeg aan mijn hobby te verknallen.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010, 15:49 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste Arno,

We (o.a. Martijn van Voorst, de KNVvL en ik) zijn nog steeds druk bezig om tot een goede oplossing te komen voor de start en landingsmogelijkheden voor snorvliegen.
Sinds de deregulering van luchtvaartbeleid van de Rijksoverheid naar de provincies hebben we letterlijk te maken met 12 onafhankelijke provincies. Zuid Holland is één van de meewerkende provincies. Flevoland werkt niet mee aan Luchthavenregelingen voor nieuwe snorvlieglocaties, wel voor TUG velden.
Het is een bizarre situatie, dat beleid zo ver uit elkaar kan liggen in één land.
De (inmiddels dus terechte angst) leeft bij ons, dat provincies beleid op een voor ons negatieve manier aan kan passen. Daar zijn ze helaas ook vrij in om te doen.
De regel om minimaal 1000m van een stiltegebied te blijven is zo'n regel, die men kan bepalen.

Er loopt op dit moment een onderzoek naar de effecten van kleine luchtvaart (in het hieronder genoemde KNVvL artikel wordt aangegeven, dat zweef- en snorvliegen nog niet in het onderzoek opgenomen zijn. Dat onderzoek loopt inmiddels.) zweefvliegen en snorvliegen op Natura 2000 gebieden, uitgevoerd door bureau Waardenburg. De opdrachtgever is de overheid en zij wil weten wat de daadwerkelijke effecten zijn. Begin 2011 zal hier meer over bekend gemaakt worden. Op de KNVvL site valt hier meer over te lezen.

Teleurgesteld zijn ook wij in de medewerking naar een passende oplossing door bepaalde onderdelen van de overheid. Ook onze passie voor snorvliegen blijft overeind staan. De overheid zal onze hobby echter niet gaan verknallen!

Blijf optimistisch, dat blijven wij ook!

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010, 18:31 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:24
Berichten: 17
Woonplaats: Krimpenerwaard
Hoi Frank,
Bedankt voor je reactie en je inzet. Ja, je hebt gelijk. Ik ga niet opgeven. Jammer dat ik niet een maand eerder was, ook stom van mijzelf. Ik heb er te lang over gedaan om een goed weiland buiten het stiltegebied te vinden (overal afwateringsgeulen en sloten).
De collega-vliegers hier dichtbij zijn hun TUG dus ook kwijt over een jaar vanwege deze scherpere eis.
Maar misschien dat er ergens toch een plekje te vinden is. Het Flyke principe is dan alleen niet meer zo handig. Ik kon in eerste instantie gewoon gaan fietsen naar het weiland dat ik gevonden had. Nu moeten alles transpoteerbaar gemaakt worden.
Hoe denk je trouwens dat mijn kansen zijn langs (eindje er vanaf) een provinciale weg? Ook weer een regel voor?
Gezien ik ook niet binnen 500m van aaneengesloten bebouwing mag zitten wordt dat één van mijn laatste kansen in de buurt.

Ik hoop dat de inspanningen van jou, de taakgroep en ons allen uiteindelijk leiden tot een overwinning!
Groeten,
Arno


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010, 21:49 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 15:21
Berichten: 5
Woonplaats: Eefde
Vanavond mijn TUG aanvraag voor 2011 verstuurd.
Het betreft hier de provincie Gelderland, en de (telefonische) contacten die ik tot nu toe heb gehad waren zeer vriendelijk en behulpzaam.
Hopelijk blijft dat zo en wordt de aanvraag gehonoreerd.
Omdat ik lang niet altijd op het betreffende veld terecht kan overweeg ik een aanvraag te doen voor tweede veld 5 km de andere kant op. Dit veld ligt wel in dezelfde provincie, maar een andere gemeente.
Heeft iemand hier al ervaring mee ?


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2010, 22:40 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40
Berichten: 167
Woonplaats: hellevoetsluis
ja heb ik ook
niets aan de hand hier in de provincie Zuid-Holland
heb er een in Goedereede en Rockanje .

gr Oscar

_________________
COME FLY WITH ME


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 24 Dec 2010, 11:43 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 15:29
Berichten: 6
Hoi,

Zijn er standaard formulieren of zoiets om een TUG aan te vragen.

gr. Gidy


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.