Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 20:02

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2011, 21:33 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 19:02
Berichten: 197
:lol: :lol: dat plaatje.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 31 Jan 2011, 11:57 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40
Berichten: 167
Woonplaats: hellevoetsluis
Citaat:
Wie beschikt over een officieel toegelaten vliegstek met onbeperkt vliegen?


alle Belgen. :mrgreen: :mrgreen:

oscar

_________________
COME FLY WITH ME


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2011, 06:11 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 12 Okt 2009, 20:29
Berichten: 64
:!: :!: :!:
En zo is het en niet anders.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2011, 07:29 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste Pim,

Erg fijn je ontmoet te hebben op de beurs.
Je hebt een heldere kijk op de regelgeving.
Gisteren heb ik nog een uurtje gevlogen. De afstand van mijn voordeur tot de vlieglocatie is een kleine 35 km. Turend uit het raam van mijn auto kwam ik misschien wel 100 vlieglocaties tegen, die beter waren, dan de locatie waar ik volgens de regelgeving gebruik van mag maken.

Het is ook mooi als iemand anders weer eens een opsomming maakt van de mogelijkheden en deze vergelijkt met iets anders.

Belangrijk ook, dat je veiligheid noemt. Bij het overleg met overheden is tot op heden gebleken, dat men het gevaar van te weinig vliegen en wellicht nog belangrijker, het bepaalde scholen vrijwel onmogelijk maken leerlingen goed op te leiden niet in wil zien. Er wordt slechts gekeken vanuit de regelgeving zelf. Er staat een quotum in de regelgeving en dat is het dan. De regelgeving klopt niet. Dat moge duidelijk zijn. Frappant ook, dat slechts 7 maanden na de invoering drie luchtsporten (ballonvaren, zeil-, en schermvliegen) vrijgesteld werden van de verplichting om een luchthavenregeling te hebben. Dat is een bewijs op zich, dat een regelgeving niet voldoet.
Voor zij, die niet helemaal op de hoogte zijn. Snorvliegen is de vierde luchtsport, die in dit rijtje staat. De bovengenoemde vrijstellng werd niet aan snorvliegen gegeven. Sinds het aannemen van de motie (Tweede Kamer) in maart 2010 zijn we bezig om de "passende oplossing, zoals vrijstelling" (passage uit de motie) te vinden.

Het verzoek is om ons (KNVvL en leden uit de taakgroep snorvliegen) de tijd te geven, voordat we met zijn allen achter Anton van Geelkerken's gierwagen naar het Malieveld rijden.

Het lijkt misschien stil aan het front, maar niets is minder waar. Het is een marathon, die met kleine stapjes gelopen wordt. Niemand is geinteresseerd in wie er halverwege voorop ligt. Vandaar, dat er ook weinig te melden is. De prijzen liggen bij de eindstreep. Soms is die ene brug een killer of komt er ineens een onverwachte regenbui met veel tegenwind. Soms lijk je de wind mee te krijgen, maar er is altijd nog die kans op een blessure. Voorzichtigheid is geboden.
De tijd die je over de marathon doet is niet belangrijk, het gaat om het eindresultaat.

En daar gaat het bij ons ook om.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2011, 13:23 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste Pim,

Wederom een heel duidelijk verhaal.

Persoonlijk ervaar ik ook datgene wat jij beschrijft. Het lastige is echter, dat wij de wetten niet produceren, maar dat anderen dit doen. Wij moeten ons slechts aan de wetten houden. We kunnen wel aangeven, dat bepaalde wetten niet werken, zinloos of zelfs gevaarlijk zijn.
Iemand moet de eindverantwoordelijkheid nemen. Met name bij dit laatste wordt het voor velen erg lastig. Men kan het niet, mag het niet of wil het niet.

Wie is eindverantwoordelijk voor luchtvaart in Nederland? Is dat de minister? Dan is zij degene bij wie je aan tafel moet zitten. Dat is echter onmogelijk en heb je dus te maken met lagere echelons, met alle obstakels die dat met zich meebrengt.

Van belang is dus om op dezelfde frequentie te komen of te zitten waarop de personen aan de overkant van de tafel zitten. Op die manier zijn obstakels wellicht te overbruggen.
Draai het maar eens om. Iemand wil iets van jou gedaan krijgen. Hoe moet die persoon het aanpakken, of welke manier moet hij jou bejegenen?
Het kan ook zo zijn, dat jij weer iemand "boven" je hebt staan, waarvan je weet, dat die het eigenlijk anders wil en jij bent verplicht die persoon te volgen. Wat zijn jouw mogelijheden dan.

Een ambtenaar heeft ons gevraagd om de aanvraagprocedure van de Luchthavenregeling de kans te geven. Als je dan puur uit overtuiging zegt, dat het niet werkt, dan heb je geen recht van spreken. Pas als blijkt dat het daadwerkelijk zeer veel ambtelijke en administratieve lasten voor alle partijen meebrengt, zeer tijdrovend blijkt te zijn, de naamgeving "Luchthaven xx" zeer veel commotie veroorzaakt, bepaalde provincies absoluut niet mee willen werken, etc dan heb je recht van spreken. Dat kost helaas veel tijd.
Zo zijn er een aantal van dit soort situaties te noemen waar we tegenaan gelopen zijn.

Als je de inhoud van de motie bekijkt, dan zie Je, dat de politiek vorig jaar maart al wist waar we nu zouden staan. Frappant is, dat we toen een andere regering hadden.

Kernpunten uit de motie:
- de vele administratieve en ambtelijke lasten, die voorkomen moeten worden
- de Regeling Veilig Gebruik Luchthavens en andere Terreinen (RVGLT) waarborgt de veiligheid
- de betreffende luchtsporten mogen niet onnodig beperkt worden door ingewikkelde voorschriften.
- verzoek aan de regering om op met de betrokken partijen uit de luchtvaartsector en de provincies tot een passende oplossing, zoals vrijstelling, te komen.

De provincies bepalen op dit moment het luchtvaartbeleid. Je moet er dus uit proberen te komen met de provincies. Als blijkt, dat de provincies niet met een (tegen) voorstel komen, dat werkbaar is of in ieder geval in de buurt komt van de stellingen in de motie, dan heb je weer een aantoonbaar feit.

Als je koffer vol zit met dit soort feiten, dan kun je hoger op. Je kunt immers onderbouwd aantonen, dat je recht van spreken hebt.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd, dat we er uit gaan komen.
Bij de eerste gesprekken werden we niet altijd even serieus genomen, later is men erachter gekomen, dat we een serieuze luchtsport zijn, die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft. Onbekend maakt onbemind.
Vergeet daarbij niet, dat de KNVvL op een breed front bezig is. Er wordt echt veel tijd in onze zaak gestoken door de KNVvL.

We hebben op dit moment een regeringspartij, die wars is van overdreven regels, de VVD.
Vrijheid en Verantwoordelijkheid is het devies van deze partij.
Als wij de verantwoordelijkheid nemen, dan hoeft dat de vrijheid niet meer in de weg te staan.

Leuk te vermelden, dat het beleid van de vorige regering al was om de verantwoordelijkheid bij de gebruiker te leggen. Er heeft op luchtvaart gebied een deregulering vanuit de Rijksoverheid naar de Provincies plaatsgevonden. De provincies zijn echter niet de "gebruikers", het is slechts een trapje lager.

Of er meegelezen wordt? Internet is van iedereen.

Tot zover weer,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.