Ik vind het bijzondere van Andre Previn dat hij op het eerste gehoor minder bekende orkesten zo naar zijn hand zet dat ze even goed klinken als een orkest van naam en faam. Ik meen ook nog iets van hem te hebben met het San Francisco. Ongelooflijk wat hij doet met zo'n orkest presteert Maar het schijnt wel een enfant terrible te zijn geweest dat het nergens lang uithield.
Het zijn nig wel lp's hoor die ik heb, gedigitaliseerd natuurlijk. Zou ik je best kunnen Skypen ofzo (kun je ook grote bestanden mee versturen). Maak je er zelf weer een cd van.
Die audiomodificatie voor een paar 100 Euro heeft in mijn geval geleid tot een superieure weergave. Ik had de mazzel dat mijn versterker (een Densen B100) zo gebouwd is dat het makkelijk te doen was: een ruime kast, geen bedrading en weinig te modificeren onderdelen. Dan blijven de kosten beperkL (zo'n 150 Euro). Verder gebruik ik gewoon een beetje aangepaste huis-tuin-en keukencomputer. Zo zit Jan Splinter voor weinig geld op de eerste rij (in het concertgebouw trouwens ook het liefst). Kun je weinig zien, maar des te beter horen. Word je niet afgeleid ook en je hebt de meeste beenruimte.
groet,
Arthur
En geniett van je muziek.
Yvin schreef:
Klinkt goed Arthur.
Ik kan ook genieten van Tchaikovsky's Vierde Symfonie. Jouw genoemde uitvoering ken ik niet dus ik ga eens wat rondneuzen.
Goede apparatuur zegt veel. Zelfs in mijn auto heb ik fantastisch geluid.