Klassiekforum.NL

Het forum voor de liefhebber van klassieke muziek.
Het is momenteel 04 Jul 2025, 15:12

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Nieuw leven inblazen
BerichtGeplaatst: 11 Jan 2010, 20:14 
Liefhebber

Hoi allemaal,

Dit forum heeft duidelijk nieuwe zuurstof nodig.
Ik zal met de regelmaat van een klok proberen om de verschillende items die hier reeds aanwezig zijn te spijzen van informatie.
Maar het kan niet allemaal van 1 kant komen.
Mensen steek ook eens een handje uit om dit forum tot een bloeiende praatbarrak te maken.
Er zijn toch genoeg mensen die van klassieke muziek houden en iets willen vertellen.
Doe ook eens de moeite om dit forum aan vrienden en kenissen te promoten zodat we meer geïnteresseerde leden krijgen, die ook hun steentje willen bijdragen.
Dit alles heb ik uiteraard reeds privé besproken met de beheerder van dit forum en geeft hierbij zijn zegen.
Ik ben zelf geen professional, maar eerder een liefhebber van goede muziek.

Muziekeddy

Profiel E-mail  

Titel: Re: Nieuw leven inblazen
BerichtGeplaatst: 21 Jan 2010, 18:47 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Er is gelukkig weet wat activiteit op het forum waar te nemen.

Het probleem is communicatie. Hoe maak je e.e.a. wereldkundig. Als er een link op de startpagina staat zijn er 3 leden in een uur bij maar daar wordt het helaas direct verwijderd.

Door meer te plaatsten zal het forum ook wel stijgen in de zoekmachines? Mocht iemand ideeën hebben dan schroom niet.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2010, 17:02 
Hoofd Moderator
Gebruikers-avatar

hallo muziekeddy,

welkom! Zelf ben ik ook een tijdje onzichtbaar geweest, maar we gaan een nieuwe poging doen om dit kindje te laten uitgroeien tot een volwassen forum. ;) :D

Maar fijn en goed om te horen dat er meer mensen zo denken. Inderdaad zijn er volgens mijn genoeg liefhebbers van klassieke muziek, zwaar of luchtiger, dus gaan we ervoor!

tot binnenkort
MarieAntoinette.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2010, 22:16 
Actief lid

Ehhh, hallo!

Nadat het flink actieve radio 4forum is afgesloten, is er inderdaad misschien ruimte voor een nieuw klassiek forum...
De indeling met componisten vind ik misschien niet zo handig, maar misschien moet ik er maar aan wennen :)

Groetjes,

Rolf

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 25 Jan 2010, 10:01 
Beheerder
Gebruikers-avatar

otterhouse schreef:
De indeling met componisten vind ik misschien niet zo handig, maar misschien moet ik er maar aan wennen :)

Ik heb gekozen voor subfora wat betreft de afdeling componisten omdat anders de startpagina van het forum te lang wordt.
Je moet dan een kwartier scrollen om te zien of er een nieuw bericht is geplaatst.

Ik wil wel graag een apart subforum voor belangrijke/bekende componisten.

Mocht iemand graag een subforum willen heben voor een componist die niet is opgenomen dan laat het weten en ik maak het direct aan.

Groet,

Yvin.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2010, 09:24 
Actief lid

Wat ik er persoonlijk van denk?

Als je tegen vrienden en bekenden dit forum verteld zit je op een gegeven moment
tegen elkaar te schrijven.

Nou we praten genoeg over muziek dus elkaars mening weten we wel.
het is juist leuk als je mensen niet kent die weet net iets anders erover denken.

Je moet boven aan de zoek machine zien te komen.
Hoe...dat weet ik echt niet maar vraag het wel na aan mensen die wel
een eigen site hebben.
Je hoort nog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2010, 11:50 
Actief lid

Nou ehhh, ik ken jullie mening nog niet! Dus,

Wat vinden jullie van deze uitvoeringen?

http://www.radio4.nl/page/blog/5597/79
http://www.radio4.nl/page/blog/5715/79
http://www.radio4.nl/page/blog/6053/40
http://www.radio4.nl/page/blog/6453/79
http://www.radio4.nl/page/blog/7173/40

Ze zijn allemaal in mp3 te downloaden.

Groetjes,

R.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2010, 16:22 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Pugg schreef:

Je moet boven aan de zoek machine zien te komen.
Hoe...dat weet ik echt niet maar vraag het wel na aan mensen die wel
een eigen site hebben.
Je hoort nog.

Hoe meer activiteit op het forum, hoe hoger je stijgt in de ,, Google Ranking ,,.

Een andere methode is om te betalen maar dat kost veel geld. ( 150 tot 200 euro per maand en je staat op de eerste pagina )

Vanwege enige handigheid met het opzetten van een forum en mijn voorliefde voor klassiek muziek deed mij besluiten dit forum op te starten.

Uitgaande dat er een miljoen Nederlanders zijn die van klassieke muziek houden dan hoeft slechts een promille zich aan te melden om tot een interessant gezelschap te komen.

Een posting op de klassiek startpagina levert binnen een uur al enkele leden op alleen wordt daar zo,n bericht direct verwijderd.

Weet iemand trouwens hoeveel Nederlanders ongeveer geregeld naar klassiek luistern?

Groet,

Yvin

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2010, 16:27 
Beheerder
Gebruikers-avatar

otterhouse schreef:

Wat vinden jullie van deze uitvoeringen?

http://www.radio4.nl/page/blog/5597/79

Deze uitvoering vind ik mooi. ( van achter de PC ) De andere moet ik nog beluisteren.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2010, 11:29 
Actief lid
Gebruikers-avatar

Ik denk dat het zeer sterk overdreven is om te stellen dat er één miljoen nederlanders zijn die regelmatig naar klassieke muziek luisteren. Het is misschien zelfs overdreven om te stellen dat er één miljoen Nederlanders zijn die regelmatig naar muziek luisteren van gelijk welk genre. En met luisteren bedoel ik natuurlijk echt luisteren - niet een beetje op en neer springen in de disco op een zaterdagavond of meefluiten met een deuntje op de radio terwijl je aan het strijken bent. Mensen die oprecht geinterreseerd zijn in muziek en voor wie muziek echt belangrijk is in hun leven vormen nu eenmaal een minderheid. En de groep van mensen die houden van muziek en daarbij nog aktief zijn op internet forums is natuurlijk nog kleiner. Komt nog bij dat er waarschijnlijk heel wat competitie is van andere forums. Ik denk toch wel dat dit forum een groot succes kan zijn, vooral omdat het Nederlandstalig is. Ik ben nog maar net lid geworden dus ik kan geen commentaar geven over inhoud en/of presentatie, maar ik vind het een zeer goed initiatief.

Profiel E-mail  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur