Yvin schreef:
jhar26 schreef:
Ik denk dat het zeer sterk overdreven is om te stellen dat er één miljoen nederlanders zijn die regelmatig naar klassieke muziek luisteren.
Ik was misschien iets te optimistisch wat betreft het potentieel.
Ik zou al onverdeeld gelukkig zijn als het forum zou uitgroeien tot een groep van 500 geïnteresseerden. Zoals al eerder opgemerkt is het vooral een kwestie van communicatie en bekendheid. Een bericht op de klassieke startpagina, die helaas na een half uur al verwijderd wordt, levert al 3 nieuwe leden op.
Dus spreekt het rond.
Verder is mijn bedoeling ook om het forum laagdrempelig te houden. Niet zelden wordt klassieke muziek geassocieerd met erudiete mensen met een WO-achtergrond, getooid met hoornen bril.

Wat mij betreft is iedereen welkom.
Ik hoop ook dat de jeugd interesse gaat tonen want ik weet uit eigen ervaring dat het belangrijk is om al op jonge leeftijd met klassieke muziek in aanraking te komen.
Groet,
Yvin.
500 leden zou heel mooi zijn. Maar in feite is het nog belangrijker dat je pakweg 10 of 15 actieve leden hebt die dagelijks - of vrijwel dagelijks iets posten. Bekend worden is inderdaad altijd het grootste probleem. Eens je een zeker aantal actieve leden hebt groeit het forum vanzelf. Het kost meer moeite om van 0 naar 50 leden te komen dan van 200 naar 500.
Ja, klassieke muziek heeft een zeker imago probleem, hoewel het naar mijn mening minder erg is dan vroeger. Ikzelf ben pas met klassieke muziek in contact gekomen toen ik al 23 of 24 jaar was maar ik vond her direct boeiende muziek. Het is een goed idee om het forum laagdrempelig te houden. Al te vaak denken mensen dat je bijna een geleerde moet zijn om van klassieke muziek te houden, wat onzin is natuurlijk.