Klassiekforum.NL

Het forum voor de liefhebber van klassieke muziek.
Het is momenteel 04 Jul 2025, 14:34

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Nieuw leven inblazen
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2010, 16:22 
Actief lid
Gebruikers-avatar

Ik heb een beetje rondgekeken. Naar mijn mening zijn er te veel sub-forums. Bijvoorbeeld, "Wist u dat" of "Recensies" zouden evengoed threads kunnen zijn voor het "Café" forum. Als men zoveel sub-forums heeft als hier het geval is zullen er waarschijnlijk altijd mensen zijn die ertogenop zien om elk van die sub-forums te bezoeken. Sommigen zullen ook twijfelen aan welke thread hoort in welk sub-forum als ze er zelf één willen starten. En misschien het belangrijkste van allemaal: Met een minder aantal sub-forums heb je meer activiteit in de sub-forums die er wel zijn. Als een niet-lid Klassiekforum.NL bezoekt en merkt dat er niet veel activiteit is in een aantal sub-forums krijgt die het idee dat er niet veel gebeurd. Als je een aantal van die sub-forums samenvoegd heb je natuurlijk veel meer berichten voor elk sub-forum en dat maakt een betere indruk op mensen die overwegen om lid te worden.

Dit alles is alleen mijn bescheiden mening natuurlijk. ;)

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2010, 17:14 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Welkom op het forum Jhar.

Wat betreft de subfora zit er wel wat in. Ik da direct wat samenvoegen.

Groet,

Yvin.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2010, 17:21 
Beheerder
Gebruikers-avatar

jhar26 schreef:
Ik denk dat het zeer sterk overdreven is om te stellen dat er één miljoen nederlanders zijn die regelmatig naar klassieke muziek luisteren.

Ik was misschien iets te optimistisch wat betreft het potentieel. ;)

Ik zou al onverdeeld gelukkig zijn als het forum zou uitgroeien tot een groep van 500 geïnteresseerden. Zoals al eerder opgemerkt is het vooral een kwestie van communicatie en bekendheid. Een bericht op de klassieke startpagina, die helaas na een half uur al verwijderd wordt, levert al 3 nieuwe leden op.

Dus spreekt het rond. ;)

Verder is mijn bedoeling ook om het forum laagdrempelig te houden. Niet zelden wordt klassieke muziek geassocieerd met erudiete mensen met een WO-achtergrond, getooid met hoornen bril. :P Wat mij betreft is iedereen welkom.

Ik hoop ook dat de jeugd interesse gaat tonen want ik weet uit eigen ervaring dat het belangrijk is om al op jonge leeftijd met klassieke muziek in aanraking te komen.

Groet,

Yvin.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2010, 17:32 
Hoofd Moderator
Gebruikers-avatar

hallo Jhar26,

welkom op het forum! :) fijn om te zien dat er weer nieuwe leden en beweging in het forum zit.

de opmerkingen die je hebt gedaan, pakken we zeker op; opbouwende kritiek is altijd zeer welkom en zorgt er uiteindelijk voor dat er iets beters uit voorkomt.
dus ik zou willen zeggen, ga vooral zo door en nogmaals welkom!

Salut,
Marie-Antoinette

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2010, 19:13 
Actief lid
Gebruikers-avatar

Yvin schreef:
jhar26 schreef:
Ik denk dat het zeer sterk overdreven is om te stellen dat er één miljoen nederlanders zijn die regelmatig naar klassieke muziek luisteren.

Ik was misschien iets te optimistisch wat betreft het potentieel. ;)

Ik zou al onverdeeld gelukkig zijn als het forum zou uitgroeien tot een groep van 500 geïnteresseerden. Zoals al eerder opgemerkt is het vooral een kwestie van communicatie en bekendheid. Een bericht op de klassieke startpagina, die helaas na een half uur al verwijderd wordt, levert al 3 nieuwe leden op.

Dus spreekt het rond. ;)

Verder is mijn bedoeling ook om het forum laagdrempelig te houden. Niet zelden wordt klassieke muziek geassocieerd met erudiete mensen met een WO-achtergrond, getooid met hoornen bril. :P Wat mij betreft is iedereen welkom.

Ik hoop ook dat de jeugd interesse gaat tonen want ik weet uit eigen ervaring dat het belangrijk is om al op jonge leeftijd met klassieke muziek in aanraking te komen.

Groet,

Yvin.

500 leden zou heel mooi zijn. Maar in feite is het nog belangrijker dat je pakweg 10 of 15 actieve leden hebt die dagelijks - of vrijwel dagelijks iets posten. Bekend worden is inderdaad altijd het grootste probleem. Eens je een zeker aantal actieve leden hebt groeit het forum vanzelf. Het kost meer moeite om van 0 naar 50 leden te komen dan van 200 naar 500.

Ja, klassieke muziek heeft een zeker imago probleem, hoewel het naar mijn mening minder erg is dan vroeger. Ikzelf ben pas met klassieke muziek in contact gekomen toen ik al 23 of 24 jaar was maar ik vond her direct boeiende muziek. Het is een goed idee om het forum laagdrempelig te houden. Al te vaak denken mensen dat je bijna een geleerde moet zijn om van klassieke muziek te houden, wat onzin is natuurlijk.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2010, 19:16 
Actief lid
Gebruikers-avatar

MarieAntoinette schreef:
hallo Jhar26,

welkom op het forum! :) fijn om te zien dat er weer nieuwe leden en beweging in het forum zit.

de opmerkingen die je hebt gedaan, pakken we zeker op; opbouwende kritiek is altijd zeer welkom en zorgt er uiteindelijk voor dat er iets beters uit voorkomt.
dus ik zou willen zeggen, ga vooral zo door en nogmaals welkom!

Salut,
Marie-Antoinette

:) Ik zal in ieder geval mijn best doen om het forum regelmatig te bezoeken. ;)

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2010, 18:20 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Nieuwe leden zijn erg welkom.

Ook vooral qua kennis.
Als het maar drukt genoeg wordt dan kunnen we veel van elkaar leren.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2010, 06:22 
Actief lid

Wat mij op valt is dat mensen wel kijken maar niets toevoegen. :?
Is niet alleen hier hoor, vond laatst iets op een Mahler forum en precies hetzelfde.
Mensen melden zich aan en doen niets, komen soms nooit meer, heel vreemd. :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2010, 08:48 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Ik denk dat het een kwestie van lange adem is. Ik ben al blij dat mensen kijken en vaak ook dezelfden.

Als er nog maar een paar mensen ook de ,, stoute ,, schoenen aantrekken dan is de teerling geworpen. ;)

Dit forum eet ( haast ) geen brood dus het zal wat mij betreft blijven bestaan, al moet ik met mijzelf gaan discussiëren. :P

Profiel E-mail  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur