Titel: Re: Bach - Brandenburg Concertos No.6 - ii: Adagio ma non tanto
Geplaatst: 13 Mrt 2009, 23:31
Actief lid
Schitterend!!! Ik had deze een half jaar geleden al bij toeval ontdekt. Je zult het vast wel weten, maar voor wie het nog niet weet: Alle 6 de Brandenburgers zijn te zien en te horen op youtube door het Freiburg Baroque Orchestra. Ik heb het allemaal zelden zo mooi gehoord. Mijn enige voorzichtige kritiek zou zijn, dat ik de violisten wat erg beweeglijk vind (dat leidt wat af) en dat ze in sommige delen wel héél erg snel gaan........ze vliegen zowat uit de bocht
Geplaatst: 14 Mrt 2009, 14:16
Hoofd Moderator
welkom op het forum!
ik had ze inderdaad al gespeurd op youtube (wat zou de wereld zonder zijn? ) en ja je hebt helemaal gelijk, ze zijn erg beweeglijk. Mij leidt het soms van de echt prachtige muziek af, dan zet ik de monitor uit en luister "puur" naar de muziek
Geplaatst: 03 Feb 2012, 13:09
Liefhebber
Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze uitvoering wat droog en levenloos vind. Heb je ooit die van Trevor Pinnock en The English Concert gehoord. Die is ook met 'authentieke' instrumenten, in een prettig tempo (niet te snel, niet te langzaam) en ontzettend strak gespeeld. Het is een bijzonder energieke uitvoering, één van mijn favorieten!
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum