Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 11 Mei 2024, 22:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Luchtsportcongres Soesterberg 13 november 2010
BerichtGeplaatst: 08 Okt 2010, 12:55 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Afbeelding

Beste Snorvliegers.

Op zaterdag 13 november 2010 wordt er in het Evenementencentrum in het dorp Soesterberg een groots "Luchtsportcongres" gehouden.

Kampweg 1
3769 DE Soesterberg



Kosten zijn Euro 25,-

Afbeelding


_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Luchtsportcongres Soesterberg 13 november 2010
BerichtGeplaatst: 09 Okt 2010, 20:42 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Frank,
Heeft het enige waarde naar een beetje bla bla te luisteren?
Als het nu eens op het vliegveld Soesterberg geregeld was,waarbij alle luchtsporten
in een half-uur tijd hun kunsten konden laten zien,OKE' dan heeft het waarde.
Maar als je dit congres nog niet eens op deze lokatie kan regelen, dat heb ik toch weer
mijn ??? bij de slagkracht van deze club,........hopenlijk zit ik er weer naast.

jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Luchtsportcongres Soesterberg 13 november 2010
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2010, 15:02 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Jacques,

Het goede nieuws is, dat de locatie tussen het museum en het (oude) vliegveld ligt. Eigenlijk ligt het dus tussen twee musea in ;-)

De reden van de publicatie is uiteraard om geïnteresseerden op de hoogte te brengen. Altijd vervelend als je achteraf hoort dat er een congres geweest was waar je graag bij had willen zijn.

Jouw grote wens zou ik ook nog eens in vervulling willen zien gaan. Ik heb het deze zomer ook even tussen neus en lippen opgebracht op vliegveld Hilversum. Dat zal daar voorlopig niet lukken. Een kennis van me zou daar ook graag een ballonnen evenement willen organiseren. Om veel redenen is dat allemaal lastig te realiseren.

Onze focus (KNVvL en de taakgroep snorvliegen) ligt nu eerst op de start- en landingsproblematiek in Nederland. Dat heeft echt prio 1. Tinus heeft daar al over geschreven op het forum.

Groetjes uit Doha, Qatar
Kom zo weer terugvliegen naar Nederland.

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Luchtsportcongres Soesterberg 13 november 2010
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2010, 17:56 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 23 Mei 2010, 21:26
Berichten: 3
"Groetjes uit Doha, Qatar"...................

Sodejukes zeg.

Ik ken Frank niet persoonlijk, maar volgens mij is het een bofkont.

Voorzichtig "onderweg" (rechts heeft voorrang ?)

Gr,
Chris


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Luchtsportcongres Soesterberg 13 november 2010
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2010, 19:02 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
OKE' Frank,
Wilde even schoppen en slaan om idereen bij de les te houden,Alleen al als dat werkpaard Frits er is
ga ik komen om hem een riem onder het hart te steken.
Laten alle niet leden van de KNVvL,toch even lid worden zodat de draagkracht groter wordt
bij onderhandelingen enz.

Groet, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Luchtsportcongres Soesterberg 13 november 2010
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2010, 11:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Citaat:
ga ik komen om hem een riem onder het hart te steken.


Dat zou ik niet doen Jacques..... ;)

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Luchtsportcongres Soesterberg 13 november 2010
BerichtGeplaatst: 31 Okt 2010, 08:51 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:54
Berichten: 52
Woonplaats: Zwolle
Ik zie jullie dan ????

Gr Pascal

_________________
Wij zijn alles aan het restylen dus ook onze namen, website en shop dus feel free ....... neem eens een kijkje......

http://www.paramotorwinkel.nl

http://www.paramotorschool.nl

Groeten,

Pascal van Diermen


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Luchtsportcongres Soesterberg 13 november 2010
BerichtGeplaatst: 09 Nov 2010, 23:31 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:54
Berichten: 52
Woonplaats: Zwolle
Op 13 november zal het AirActive-Elsefly Team aanwezig zijn op het Luchtsportcongres van de KNVVL.
Zij zullen herkenbaar zijn aan de banner van AirActive en Elsefly. Hier kunt u meer informatie krijgen
over de evenementen van Elsefly 2011. Ook heeft u de mogelijkheid om het team vragen te stellen.
Wij hopen u te mogen verwelkomen bij onze stand.

_________________
Wij zijn alles aan het restylen dus ook onze namen, website en shop dus feel free ....... neem eens een kijkje......

http://www.paramotorwinkel.nl

http://www.paramotorschool.nl

Groeten,

Pascal van Diermen


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Luchtsportcongres Soesterberg 13 november 2010
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2010, 13:26 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:02
Berichten: 48
Nog iets nieuws boven komen drijven?
Er is totaal geen respons na dit luchtsportcongres.
Was er geen nieuws?

VG Erik

_________________
Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Luchtsportcongres Soesterberg 13 november 2010
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2010, 17:48 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Erik,

Het programma was iets anders, dan in deze thread aangegeven.

1. De jeugd heeft de toekomst
In deze presentatie werd ingegaan op wat de jeugd kan betekenen bij de vliegtuigindustrie. Op dit moment wordt er in Nederland nauwelijks geïnvesteerd in specifieke luchtvaartgerelateerde producten als kunststoffen, etc. Er werd uitleg gegeven over een project, waarbij studenten van verschillende nivo's samen een hoogteroer gemaakt hebben. De spreker riep op tot het stimuleren van de jeugd.

2. Lering trekken uit de organisatie van het watersportverbond.
Dit was meer een presentatie voor de managers onder ons, zoals bij de KNVvL. Het gaat erom om een goede en effectieve structuur te krijgen binnen een organisatie. Voor de meest lezers van dit forum niet heel erg interessant, maar voor een goede basis van een organisatie des te meer.

3. luchtsporten, meer dan waardevol.
Wat zijn de mogelijkheden en wat zijn de bedreigingen. Er werd tevens ingegaan op de maatschappelijke en economische waarde van luchtsporten. Mensen krijgen steeds meer vrije tijd. Deze tijd moet ingevuld worden en dat kan ook met luchtsporten. Wat zijn hiervan de gevolgen? Het kan zijn, dat bedrijven gaan floreren. Hier is er dus tevens een economisch belang. Wat zijn de gevolgen voor de overheid (kosten). De vergelijking werd gemaakt met voetbal. Als in het weekend AJAX-Feyenoord gespeeld wordt, dan is er tevens een politiemacht op de been. Dit brengt hoge kosten met zich mee. De conclusie we getrokken, dat luchtsporten nauwelijks tot geen kosten voor de overheid genereren. Luchtsporten zouden dus erg positief gezien moeten worden als vrije tijdsbesteding.
De spreker gaf ook aan, dat dit niet te allen tijde het geval is. Van belang is, dat we onze luchtsporten leren te "verkopen". Meerdere sprekers hebben dit aangegeven.

4. Trendwatcher Adjedj Bakas.
Een prachtige presentatie van deze professionele trendwatcher.
Hij liet ons de historie zien van bepaalde ontwikkelingen. Denk hierbij aan communicatie, internet, etc. Ook de luchtvaart kwam uiteraard ter sprake.
De kern van zijn betoog was, net als bij twee vorige sprekers, dat we moeten geloven in datgene waar we voor staan. Als er een ontwikkeling zien in de luchtvaart, zoals snorvliegen, dan moeten we zelf geloven in de toekomst ervan. Om het ook daadwerkelijk te laten slagen zullen we zelf de boer op moeten gaan. Veel uitleggen wat de sport inhoudt en zeker ook vooroordelen weghalen. Dit kost veel tijd, maar is noodzakelijk. Van belang is ook dat er vanuit een positieve insteek gewerkt wordt aan de toekomst. Het gevoel, dat ambtenaren overal tegen zijn zal je niet helpen. Dat is ook niet zo, ambtenaren hebben ook een verantwoordelijkheid. Dat lijkt soms erg te botsen. Het is echter een kwestie van een lange adem. Snorvliegen is ooit legaal geworden in Nederland. Een goed voorbeeld van de lange adem. Saillant detail, op dit moment zit de taakgroep snorvliegen samen met de KNVvL midden in een periode van "lange adem". Eigenlijk zouden we aan het eind daarvan moeten zitten. Vrijdag 3 dec is er weer een belangrijk overleg bij de provincie. Hopelijk kunnen we daar spoedig meer over vertellen.

Een voorbeeld hoe je door gebruik te maken van "emotie en perceptie" iets aan de man kunt brengen. Nu iets dat tegen ons werkt. Een dame van een lokale Groen Links partij gaf aan bij het indienen van een motie in de gemeenteraad, dat snorvliegtuigen in de volksmond bekend stonden als "vliegende grasmaaiers". Heel slim, maar ook heel vals. Een grasmaaier mag zover ik me kan herinneren 110dB aan geluid maken, wij slechts 60dB. Het kwaad was echter al geschied en de volledige gemeenteraad stemde voor de motie en daarmee tegen een Luchthavensregeling. Oh ja, de Luchthavenregeling wordt niet door de gemeente maar oor de provincie uitgegeven.
Zo zie je maar, dat het heel belangrijk is hoe je met je woorden omgaat. En dat werd ons ook heel duidelijk tijdens het congres verteld.

Adjedj maakte naar mijn mening wel een grote inschattingsfout waar verder niet op gereageerd werd. Hij zag een ontwikkeling naar meer natuur en natuurgebieden. Die zouden een uitkomst bieden voor luchtsporten.
De werkelijkheid is, dat het juist een bedreiging is.

En hier maak ik eigenlijk weer een grote denkfout. Als je er al van uit gaat, dat deze ontwikkeling een bedreiging is, dan zul je ook nooit in een natuurgebied terecht kunnen komen.
Onlangs heeft adviesburo Waardenburg aangegeven, dat de kleine luchtvaart (Cessna's e.d.) nauwelijks verstorend bezig zijn boven Natura 2000 gebieden (zie KNVvL site). Het onderzoek was niet volledig. Ongemotoriseerde luchtvaart én snorvliegen waren niet opgenomen in het onderzoek. Door deze luchtsporten op de juiste manier op de kaart te zetten komt er een juist onderzoek met juiste conclusies. Daarmee worden dan kansen gecreëerd.
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de overheid. Zoals je wellicht weet is de KNVvL dagelijks bezig met de manier waarop Natura 2000 ingevoerd is/wordt met de daarbij behorende bedreigingen voor alle vormen van luchtvaart.

Terug naar het congres.
De dag werd afgesloten met een soort cabaret. Op een komische manier werden ontwerpen, waaronder snorvliegen, "behandeld". Er werd een enorme hak gezet naar de persoon, die verantwoordelijk is voor de invoering van de transponders.

Hebben we echt iets nieuws gehoord? Eigenlijk niet. Ik vond de bewustwording van het op de juiste manier "verkopen" van je luchtsport erg goed. Neem de RBML problematiek. Je kunt bij de overheid aan het hek rammelen, maar ook proberen in goed overleg te komen. Soms moet er een bommetje geplaatst worden om de voortgang op gang te houden (denk hierbij aan de motie in de Tweede Kamer). Op een volgend moment moet je veel energie stoppen in gezamelijk overleg.
Op dit moment zijn we in goed overleg....de prijzen liggen echter pas bij de eindstreep!

Na het congres werd de mooie luchtsporten folder aangeboden. In deze folder wordt op een beeldende manier ingegaan op de diverse luchtsporten, die onder de KNVvL vallen. Snorvliegen werd net zo ruim bemeten als de andere sporten. Relatief gezien zijn we ruim bemeten in de folder.
Dit soort folders zijn echt heel belangrijk om de luchtsporten bij "leken" aan de man te brengen. Onlangs iemand aan de telefoon gehad, die met de folder voor zijn neus met me in gesprek was over de invloed van snorvliegen op de natuur. Hij vond snorvliegen elementair en eenvoudig uitzien. De folder heeft bij deze heer een voor ons positieve uitwerking gehad.

De dag werd afgesloten met een borreltje aan de bar. Erg leuk om samen te zijn met andere luchtsporters. Helaas moest ik alweer snel huiswaarts keren vanwege schaatswedstrijden van mijn zoon.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.