Ja Frank, 3D is zeker erg mooi, maar ik ben het met je eens het 2 kleuren brilletje (anaglyph) geeft slecht beeld (vallen immers 2 kleuren weg), polarisatie principe heb je veel licht nodig, net als bij het shutter princiep.
Dus ik wacht nog even tot we van de brilletjes af zijn denk ik.
Het 3D filmen kan ook nu eigenlijk al wel met twee gelijke camera's, Ik maak gebruik van Magix video 17 Premium, en daar zit de software bij in, groot voordeel van dit Gopro systeem is wel dat de twee films direct gesynchroniseerd lopen. Maar jammer dat je dan toch nog twee kaartjes moet uitlezen.
Bij de driftHD170 kun je met één afstandsbediening beide camera's ook gelijktijdig aan zetten waardoor ze misschien synchroon lopen, ik heb het nog niet geprobeerd hoor. Bij de Contour is dit weer wat lastiger. (maar de Magix sofware heeft wel een goede synchronisatie functie)
Ik heb nu ook mijn Iphone als display voor de Contour, dit valt nog zeer tegen want het beeld is alleen te zien als hij niet opneemt, dus puur bedoeld voor het afstellen van de beeld positie.
Wat volgens mij ook toekomst heeft is 360 graden Video, maar dan niet alles in één uitgetrokken beeld, maar dat je zelf interactief over het beeld kunt schuiven zoals bij foto's, dit is veel realistischer.
kijk maar eens; (vergeet niet met de muis over het beeld te schuiven)
http://www.nimmobay.com/media/360-video ... ter-resortOp deze manier mis je helemaal niets meer

en 3 GoPro's kunnen het werk doen, dus eigenlijk nog ééntje erbij
Groet,
Roger