@Yvin; Toemaar een IPad2 3G, leuk hoor. Moet eigenlijk ook wel kunnen gezien het aantal sigaretten dat je bespaart hebt, knap hoor.
@Gertjan; Ik heb nog de oude Ipad 3G, maar vindt hem eigenlijk net te groot om mee te nemen naar boven, Met jou Bullix gaat dat wat makkelijker.
En ben geloof ik iets te enthousiast geweest over de mogelijkheden van de App, ik kan nog geen meldingen krijgen als in het verboden gebied zit, maar als kaart is het wel handig en heb je geen IPad 3G (+gps) nodig. Ik hou je op de hoogte.
Kijk je hebt verplicht een analoge bolkompas nodig, de reden hiervoor is dat jou digitale kompas/GPS het kan begeven, of batterij leeg etc. Zo kun je met je simpele kompas toch nog enig richting bepalen al is het alleen al voor de windrichting bij het (nood)landen.
Dus de critici onder ons zouden de digitale kaart op je Iphone ook zo kunnen benaderen, dus daarom mijn vraag.
Echter als ik vlieg zal ik nooit de kaart voor de dag halen (in de lucht) om eens te kijken waar ik precies zit, daarvoor zou eerst gaan landen en dan nog eens weer even opnieuw de navigatie bekijken. M.a.w. ik gebruikt de kaart niet in de Lucht, dus daarom denk ik dat een digitale VFRkaart eigenlijk wel mag want er is nooit een acute noodzaak om de kaart voor de dag te halen, zoals dat bij de kompas wel het geval is.
Wie weet staat deze vraag volgend jaar in het examen