Beste vliegvrienden,
Hartelijk dank voor alle mooie woorden.
Zoals Jacques al schreef heeft dit traject eigenlijk veel langer geduurd dan de genoemde ruim vier jaar.
In het begin was er een kleine club, die echt moest pionieren. Daar is het allemaal begonnen.
Ik heb het stokje als bestuurslid binnen de KNVvL voor paramotorvliegen van Martijn van Voorst overgenomen.
Hij heeft me op de raket gezet en deze aangestoken.
Ik noem bewust verder geen namen. Ik weet namelijk zeker, dat de kans erg groot is dat ik diverse mensen vergeet te noemen.
Ook binnen de paramotorwereld heb ik veel goede adviezen mogen ontvangen.
Ik kan me nog een lange avond in een hotel in Veenendaal herinneren met twee andere paramotorvliegers uit het zuiden.
De KNVvL heeft ons in raad en daad goed ondersteund. Er is heel veel tijd voor onze luchtsport vrijgemaakt.
Soms bekroop me het gevoel, dat we meer "opmaken" dan we als KNVvL leden binnen de paramotorwereld hebben.
Mogelijk dat een aantal personen gek van me geworden zijn door de vele (lange) gesprekken, het laten controleren van de soms zeer uitgebreide documenten, die ik opgesteld heb, etc.
De hoeveelheid personen, die ik bij de diverse overheden gesproken heb zijn niet op twee handen (en voeten) te tellen.
Soms had ik het idee, dat ik als een Don Quichotte tegen windmolens aan het strijden was, maar ik heb altijd geloofd in ons "recht".
Jacques noemde het al. Laten we vooral netjes en met respect naar de huidige regelgeving, de omgeving en het milieu vliegen.
Wijs die enkeling, die de regels wat minder neemt op zijn of haar verantwoordelijkheid.
In 2015 krijgen we een regelgeving, die beter is dan we ooit hadden durven hopen.
Ik ben er van overtuigd, dat we allemaal heel zuinig zullen zijn op de verworven mogelijkheden.
We gaan een prachtige toekomst tegemoet.

Veel vliegplezier!
Frank