Pim en ik weten meer,maar de nieuwe aankomende vrijstelling is mede gekomen door goed gedrag en minder klachten, met name
in mijn omgeving (velden) buiten de straal van 1 km, wel waren er wat constateringen gemeld dat er gevlogen wordt,maar 0 klachten
binnen een staal van 400meter en zelfs niet binnen 1200meter,dus zijn er geen klachten over starten en landen, en dan heb je het toch
goed gedaan als er 2 scholen vaak op 1 veld les staan te geven
Helaas storen mensen zich hier en daar nog aan overvliegen, maar in mijn optiek is dat een kwestie van gewenning net als een scooter in de straat.
Ik kan dus concluderen dat we het in Gelderland goed hebben gedaan, en dat komt omdat je probeert rekening te houden met je medemens.
Vliegen mag als je dat netjes doet dus hoger dan 150m buitengebied en probeer dorpen te mijden en vlieg niet op 300meter over steden.
Schroom niet om wildvliegers,of vliegers met niet deugdelijk materiaal (te veel lawaai) er op aan te spreken! doe je dan niet dan komt het ook op jou
boterham omdat er door klagers geen onderscheid word gemaakt tussen vlieger A of B! ze gaan gewoon onder de noemer LAWAAIMAKERS.
Dit ter aanvullende info; Jacques