Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 01 Mei 2025, 23:01

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Snelheid minderen
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2009, 11:12 
Startend poster

Hallo,

We hebben het al eens uitvoerig gehad over starten en landen,
zgn. 0-wind starts, het landen met de motor aan of uit, enz,enz.
Hier kun je ook het één en ander over terug vinden op het forum.

Maar hoe zit het eigenlijk met de snelheid van verschillende schermen met het landen
maw; kan scherm A sneller voorwaartse snelheid minderen dan scherm B bij dezelfde stand van de remlijnen?
Wie heeft hier ervaring mee?

Mark

Terug naar boven

chielhier

Geplaatst: Za 21 Jun, 2008 22:13:11 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Mark..

Misschien hier iets aan...

De minimale (vliegbare) of deacceleratie snelheid van een scherm bij het landen heeft niet zo zeer te maken met de stand van de remlijnen maar meer met het model/type/grote/belasting van het scherm en afhankelijk hiervan bepaal/voel je hoe ver je de lijnen aanremt bij de landing.

De ene glider reageert de eerste 20 cm van de remlijnen nauwelijks terwijl de ander in deze 20 cm een groot deel bepaald.

Er zijn ook merken met jetflaps dat zijn gaten in het scherm waardoor de wervelingen tijden het langzaam/aangeremd vliegen zodanig veranderen dat deze langer lift houden waardoor je langzamer zou kunnen vliegen.

Het gemiddelde scherm vliegt vanaf +-20 tot +-60 km/h ook hier heb je weer uitzonderingen op..

Greotjes
Chielhier

Terug naar boven

Yvin
Site Admin

Geplaatst: Zo 06 Jul, 2008 17:55:53 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Heb je geen zin in hard lopen en/of doorglijden met een nulwindlanding dan is de ,, pendellanding ideaal.
Dit moet je zeker als beginner niet oefenen. !!!!!!!!!!!!!!!

Op ongeveer 10 a 12 meter hoogte een nulletje vliegen, dan wat extra gas en dan de motor uit.
Je krijgt dan een pendel en je gaat dan hard richting de grond maar juist door de vaart kun je mooi flairen en met praktisch stilstand landen met nul wind.
Het behoeft geen betoog dat je met je ledenmaten speelt als je dit onder de 10 meter uitvoert.

Ik ontdekte dit eens per toeval toen ik mijn motor ,, te laat ,, uitzette.

Greetzzz,

Yvin.

Terug naar boven

Jacques

Geplaatst: Vr 11 Jul, 2008 23:02:19 Onderwerp:

Hoi Mark,
Als je echt langzaam wil vliegen dan moet je echt eens de Merlin proberen. Je weet dat ik er Importeur van ben, en niet voor niets,juist om die reden vind ik het een leuk scherm en het gaat ook nog beter de hoek om als een powerplay. wel moet je hem licht aangeremd starten en hoogte maken anders is hij minder pendelstabiel als de powerplay.
Marijke/ wilfred hebben er nu één te koop met tien uur omdat zij overstapt op het scherm van haar man die iets nieuws gaat kopen. Kijk bij te koop op dit forum , de prijs is de moeite waard.Ik overweeg hem zelf terug te kopen.
Groet, jacques

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC