Waarom een nieuw forum.
Om te beginnen blijft het oude forum als te benaderen archief bestaan dus alles blijft behouden. Ik heb al wat berichten overgezet en blijf hiermee doorgaan. Ik kan ook de auteur van de berichten veranderen dus nadat alle leden zijn oververhuisd, zorg ik ook voor de juiste auteur bij het bericht.
Als de berichten van een gedeelte zijn overgezet, dan sluit ik het gedeelte op het andere forum.
Jullie hebben allemaal een mail gehad met jullie gebruikersnaam en een nieuw wachtwoord. Ik kon ( gelukkig maar ) niet jullie oude wachtwoord zien dus vandaar een nieuw wachtwoord wat jullie uiteraard kunnen wijzigen.
Het oude forum draaide onder phpbb2 en was een zogenaamd ,, gratis ,, forum. Ik betaalde alleen om geen last te hebben van Google advertenties. Dit werd afgerekend per klik en niet per unieke klik dus omdat het forum steeds drukker werd, kostte het ook steeds meer.
De grootste nadelen van het oude forum zijn:
Traag. Het nieuwe forum is sneller.
Geen back-upmogelijkheid. ( phpbb2 wel maar dit forum niet omdat het een zogenaamd ,, gratis ,, forum was )
Binnenkort wordt de support voor phpbb2fora gestopt.
Bij een hack zou het hele forum verloren zijn gegaan. In het verleden is dit helaas een keer gebeurd.
Bij het nieuwe phpbb3forum wat geen gratis forum is, kan gelukkig een back-up gemaakt worden zodat bij hacken of faillissement van de provider het forum geen gevaar loopt. Ik maak nu iedere week een backup.
Dankzij de sponsors is het nu mogelijk meer geld aan het forum te besteden.
De oplettende forumbezoeker zag niet zelden fakeaanmeldingen. Bij het huidige forum is dat lastiger omdat er een ,, code ,, moet worden ingevuld bij het registreren.
Het werden er per week meer en kostte me al meer dan een kwartier per dag.
Tevens wordt de naam van het nieuwe lid pas zichtbaar na toestemming van de beheerder. Dus het is niet meer mogelijk om een rare of kwetsende gebruikersnaam
zichtbaar op het forum te laten zijn.
Een groot voordeel is dat er nu ook subfora mogelijk zijn wat het geheel overzichtelijk houdt.
Een groot voordeel is dat het forum ook voor velen
plezieriger wordt omdat mensen die
op de man spelen of op andere wijze de forumregels
blijven schenden in de ,, wachtrij ,, worden gezet.
Ze kunnen gewoon berichten plaatsen alleen wordt het bericht pas zichtbaar als een moderator het heeft goedgekeurd.
De voordelen zijn legio. Voor de kenner zijn hier alle voordelen:
http://www.phpbb.com/about/features/Ik heb zelf al wat berichten waarvan ik ze leuk of interessant vind overgezet op het nieuwe forum. Zit jouw bericht daar niet bij dan schroom niet en plaats het zelf. Zoals al eerder vermeld ga ik daar gewoon mee door zodat al het interessante van het oude forum op het nieuwe forum komt te staan.
Ook is het makkelijk om gebruikersgroepen aan te maken. De volgende groepen zijn gemaakt.
Piloten:
( ik ben wat betreft het oude forum totaal het overzicht kwijt ( mijn fout

) wie er lid is van deze groep. Nu is dat overzichtelijk en kan de ,, groepsleider ,, het makkelijk beheren.
In dit gedeelte kunnen expliciet zaken worden vermeld welke alleen relevant zijn voor Nederlandse piloten.
Examencommissie:
Dealers:
Instructeurs en Examinatoren:
Het was meer dan twee weken werk maar ik hoop dat jullie het net zoals ik een verbetering vinden.
Veel plezier toegewenst op het forum.
Greetzzz,
Yvin.