Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 21:25

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 11 Dec 2013, 09:24 
Zeer actief lid

Hoi JW,
Je moet niet iedereen proberen naar Druten en Oosterbeek te krijgen, wij hebben het al druk genoeg met midden Nederland :mrgreen:
en Jurg is ook een goede instructeur, die ook wel wat klanten wil.
Als jij nu het veld regelt bij die boer waar jij ook vliegt, dan gaan we je boer ook opleiden zoals afgesproken.
En wij vliegen gewoon door met de bikkels op besneeuwde velden, en die verwennen wij met Gerbing verwarmde handschoenen zodat
ze langer wegblijven. :mrgreen: :lol:
Sportieve groet, jacques

Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2013, 13:32 
Zeer actief lid

Hoho...ik heb er nog nooit gevlogen, wel bij de buurman als gastvlieger.
De TUG is nml in handen van iemand anders, dus heb er niets te zeggen :roll:

Ik heb met jou mbt opleidingen nog net zoveel afgesproken als met Jurg en andere instrukteurs, dus niets is zeker....daarbij lopen er v.a. 2014 onder de rivieren nog een paar goede instrukteurs rond, dus... 8-)

Tegen koude handen kun je ook heel hard aanremmen :shock:

Afbeelding

CU

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2013, 20:26 
Zeer actief lid

Jongens. De opleiding voor paramotor is een geweldige tijd. er gaat een wereld voor je open :o :mrgreen: . die tijd is voor mij voorbij :roll: . inmiddels heb ik heel wat vlieg uurtjes op mijn teller staan. met vol tevredenheid :mrgreen: ...

Succes er mee :arrow: ...

Gr Evers

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2013, 10:13 
actief lid

JW schreef:
Van Hank naar Oosterbeek is ook niet ver, zeker als je terecht kan in Druten e.o .
Kan zo maar gebeuren dat er in het voorjaar ook rond Den Bosch gelest gaat worden, voorlopig toch geen les-weer dus kunnen jullie mooi je theorie gaan leren voor het examen in april.
Voorlopig is het gras nat (zwaar scherm), de ondergrond drassig(uitglijden), de ganzenfoerageertijd en gebieden zijn nog van kracht en het broedseizoen moet nog beginnen en dan is het april...VLIEGEN :!:

Dat is wel lekker dichtbij.
Door mijn ploegendienst kan ik regelmatig door de weeks, overdag. Bij Jurg kan ik dan terecht. Als ik het leuk vind wil ik lekker snel uurtjes kunnen maken. 's Avonds en alleen in het weekend is dan niet handig voor mij.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2013, 12:51 
Zeer actief lid

Examendatum?....Dat is zeker dichtbij, ik zou niet te lang wachten! :ugeek:

Maar zoals ik je al eerder in een pb had geschreven en mede paramotorvliegers kunnen dat bevestigen; paramotorvliegen kun je alleen (zeker in het begin) doen met zgn ballonnenweer. Maw; geen thermische omstandigheden en max 2Bft of minder wind.
Deze omstandigheden komen meestal voor tijdens zonsopgang en ondergang in de periode maart t/m oktober, daarbij is het gras 's-morgens nat waardoor het starten ook niet éénvoudig is.
De meeste vliegers maken denk ik gemiddeld 25 starts per jaar, de één wat meer de ander wat minder.
Je kunt een paramotorset vergelijken met een ultralight-vliegtuigje of een vlinder, die hebben het met wat wind en turbulentie ook niet makkelijk.
Maar er blijven genoeg dagen per jaar over om wel leuk te kunnen vliegen, alleen lijken de mooiste dagen altijd te zijn wanneer je door omstandigheden niet kan... :x
Ik wil niet te negatief doen over deze mooie sport, maar na 14 jaar gevleugelde vliegtuigen te hebben gevlogen is mijn ervaring dat je bij deze vliegsport soms wat langer geduld moet hebben.

Succes!

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC